28 Haziran, Cuma - 2024

Gösterilecek bir içerik yok

Demên Cûyî

Pale rêz digirtin weke rêza govendê, bi stran û qesîda bi aheng û bi dengê bilind digotin û li hev vedigerandin. Hezeke bêhempa dixistin dil û hinavên mirovan.

Di demê berê de genimê deşta Amedê bi destê paleyan dihate çinîn.

Beriya ku qir û qafê elektronîk derbikevin, her kar bi hêla dest û piyan dihate kirin.

Tê bîra min ji gelek welatan xebatkar dihatin deşta Amedê, beriya Mêrdînê, Rihayê deşta Heranê, ji boyî paleya nîsk ceh û genim û birincê. Çinîna vê debrê bi das û tarê bûn.

Pale rêz digirtin weke rêza govendê, bi stran û qesîda bi aheng û bi dengê bilind digotin û li hev vedigerandin. Hezeke bêhempa dixistin dil û hinavên mirovan.

Xortê ku li ber tava havînê diqemirîn û xwêdan ji ser eniya wan a qemer dihate xwarê, destiyê ceh û genim weke morîka li pey hev dikirin rêz.

Keçên ciwan û bûkan jî ew destî  yanî himezê ku pala dikirin komik, himêz bi himêz didan hev û dikirin gidîş.

Çend kesê din jî şixre davêtin ser pişta mehîn, hestiran û genim û cehê ku kirine gidîş bi awayekî rêkûpêk li şixrê bar dikirin û bi werîs dişidandin, dianîn bêndera vala dikirin.

Simbilên ji dest pale yan jî ji şîrê diweşiyan erdê. Ew jî nesîbê xizanê gund bûn.

Dahn û savarê xwe sê mehên havînê kom û kulfet simbilên ku ji erdê didan hev û gelek car qûtê salê jî jê derdixistin.

Di germa havînê de dibû debara wan a salê. Di sê seatê nava rojê de, pale diketin qeyalê. Konek piçûk vedigirtin û serê xwe didan ber siyê laşê wan li ber tavê dima.Tava bi tîn tu êş û nexweşî di canê wan de nedihişt. Radibûn ava kûzê cemidî bi ser gewriya xwe dadikirin û wek gura êrîşî karê xwe dikirin.

Gelek car ciwan dibûn evîndarê hev li ber berê paleyê. Carna jî jin û mêr bi hev re dibûn xwişk û bira.

Dema dawiya ka û kapolê ji çola dihat. Vê carê kar dihat ser bêndera, dibû wextê gêrê. Bi piranî gêra ga bi şev dibû.

Êvarê dema naxir bihata nava gund, kevaniya zîrek û bi kêrhatî, piştî dotina mangan. Ga, mange, nogin û paronê bi hevdu ve girêdida û dest bi gêrê dikir, hetanî ku stêrka gelawêjê hilata. Dinya zelal bibiya, wê gêra xwe berda, dewarê xwe rastî nav naxirê bikira.

Sêpiya dewê xwe li derxista û dewê xwe bikila, di berde jî lorîk û stranên xwe yên gelêrî bigota.

Kevaniya kê şêr ba, ew camêr bû. Kevaniya kê bêkêr ba, ew kundê li şikêr bû. Erê wê demê wilo bû.

Jin bi esil û feslê xwe, bi jîrbûn û marîfeta xwe, bikar û barê xwe, bi sekn û bejna xwe,dihatin holê. Boyaxa nenûk û lêvan tunebû wê demê. Her kes xwezayî bû û her tişt xwezayî bû.

Mêr jî bi nandariya xwe bi camêriya xwe bi mêrxasiya xwe û bi exlaqê xwe yê xweş bi gotin û xeberdana xwe û bi suhbeta xwe ya xweş, dihatin holê.

Belê xwînerên ezîz. Dema ku em derbasî jiyana modern bûn, me ev xweşiyên xwe yên jiyanê tev ji dest dan. Sed mixabin.

Demên Cûyî

Pale rêz digirtin weke rêza govendê, bi stran û qesîda bi aheng û bi dengê bilind digotin û li hev vedigerandin. Hezeke bêhempa dixistin dil û hinavên mirovan.

Di demê berê de genimê deşta Amedê bi destê paleyan dihate çinîn.

Beriya ku qir û qafê elektronîk derbikevin, her kar bi hêla dest û piyan dihate kirin.

Tê bîra min ji gelek welatan xebatkar dihatin deşta Amedê, beriya Mêrdînê, Rihayê deşta Heranê, ji boyî paleya nîsk ceh û genim û birincê. Çinîna vê debrê bi das û tarê bûn.

Pale rêz digirtin weke rêza govendê, bi stran û qesîda bi aheng û bi dengê bilind digotin û li hev vedigerandin. Hezeke bêhempa dixistin dil û hinavên mirovan.

Xortê ku li ber tava havînê diqemirîn û xwêdan ji ser eniya wan a qemer dihate xwarê, destiyê ceh û genim weke morîka li pey hev dikirin rêz.

Keçên ciwan û bûkan jî ew destî  yanî himezê ku pala dikirin komik, himêz bi himêz didan hev û dikirin gidîş.

Çend kesê din jî şixre davêtin ser pişta mehîn, hestiran û genim û cehê ku kirine gidîş bi awayekî rêkûpêk li şixrê bar dikirin û bi werîs dişidandin, dianîn bêndera vala dikirin.

Simbilên ji dest pale yan jî ji şîrê diweşiyan erdê. Ew jî nesîbê xizanê gund bûn.

Dahn û savarê xwe sê mehên havînê kom û kulfet simbilên ku ji erdê didan hev û gelek car qûtê salê jî jê derdixistin.

Di germa havînê de dibû debara wan a salê. Di sê seatê nava rojê de, pale diketin qeyalê. Konek piçûk vedigirtin û serê xwe didan ber siyê laşê wan li ber tavê dima.Tava bi tîn tu êş û nexweşî di canê wan de nedihişt. Radibûn ava kûzê cemidî bi ser gewriya xwe dadikirin û wek gura êrîşî karê xwe dikirin.

Gelek car ciwan dibûn evîndarê hev li ber berê paleyê. Carna jî jin û mêr bi hev re dibûn xwişk û bira.

Dema dawiya ka û kapolê ji çola dihat. Vê carê kar dihat ser bêndera, dibû wextê gêrê. Bi piranî gêra ga bi şev dibû.

Êvarê dema naxir bihata nava gund, kevaniya zîrek û bi kêrhatî, piştî dotina mangan. Ga, mange, nogin û paronê bi hevdu ve girêdida û dest bi gêrê dikir, hetanî ku stêrka gelawêjê hilata. Dinya zelal bibiya, wê gêra xwe berda, dewarê xwe rastî nav naxirê bikira.

Sêpiya dewê xwe li derxista û dewê xwe bikila, di berde jî lorîk û stranên xwe yên gelêrî bigota.

Kevaniya kê şêr ba, ew camêr bû. Kevaniya kê bêkêr ba, ew kundê li şikêr bû. Erê wê demê wilo bû.

Jin bi esil û feslê xwe, bi jîrbûn û marîfeta xwe, bikar û barê xwe, bi sekn û bejna xwe,dihatin holê. Boyaxa nenûk û lêvan tunebû wê demê. Her kes xwezayî bû û her tişt xwezayî bû.

Mêr jî bi nandariya xwe bi camêriya xwe bi mêrxasiya xwe û bi exlaqê xwe yê xweş bi gotin û xeberdana xwe û bi suhbeta xwe ya xweş, dihatin holê.

Belê xwînerên ezîz. Dema ku em derbasî jiyana modern bûn, me ev xweşiyên xwe yên jiyanê tev ji dest dan. Sed mixabin.